Yaz aylarının başlamasından sonra vatandaşları sürekli uyardıklarını dile getiren Yılmaz, şunları kaydetti:”Maalesef bu uyarılarımıza rağmen halen anız yakmanın toprağı işlemede kolaylık sağladığı, yabancı otun bitmesini önlediği, hastalık ve zararlılarla mücadele rahatlığa yol açtığı gibi düşüncelerle hareket eden bazı çiftçiler anız yakmaya devam etmektedirler. Çiftçilerimiz yasak olmasına rağmen anız yakmayı bir alışkanlık haline getirmişlerdir. Son zamanlarda yangınlarda büyük artışlar görülüyor. Anız yakmalar, hem toprakta yaşayan canlılarının beslenme ortamlarını yok ediyor, hem de çevreye büyük zararlar veriyor. Bunun yanı sıra bazı anız yangınları çevredeki bağ bahçelere ve hatta köylere bile sıçrayabilmekte ve telafisi dana zor, daha büyük zararlara yol açabilmektedir. Üzücü olaylarla karşılaşmamak için bu başta çiftçilerimiz olmak üzere bütün vatandaşların bu konuda duyarlı olmaları gerekmektedir.” Dedi.

Siirtte son günlerde anız yangınlarında artış görülmeye başlandı. Hasadın tamamlanması ile birlikte yangınlarda artış görüldüğünü belirten Siirt Belediyesi İtfaiye Müdürü Misbah Yılmaz çiftçileri anızları yakmamaları konusunda uyardı.








