BIST 100
14.446,42 3,64%
DOLAR
46,2990 0,02%
EURO
53,6414 -0,05%
GRAM ALTIN
6.428,32 0,23%
FAİZ
41,76 0,00%
GÜMÜŞ GRAM
103,26 -0,90%
BITCOIN
66.108,00 -0,58%
GBP/TRY
62,0681 -0,09%
EUR/USD
1,1577 -0,11%
BRENT
82,71 -0,55%
ÇEYREK ALTIN
10.510,30 0,23%
Siirt Açık
Siirt hava durumu
27 °
Reklam
Bitcoin
66.041 0.39%
Ethereum
1.761,37 2.45%
Tether
0,99937 0.00%
Binance Coin
613,43 -0.65%
XRP
1,23 3.52%
Solana
73,66 3.47%
TRON
0,317779 -0.88%
Dogecoin
0,08723 -1.65%
Cardano
0,177001 -2.14%
Dai
0,999658 0.00%
Avalanche
6,81 0.46%
Arbitrum B. USDT
0,999951 0.02%
Polygon B. USDT
1 0.05%
Wrapped Solana
98,97 -5.00%
Polygon PoS Bridged DAI (Polygon POS)
0,999531 -0.04%

İl Müdürü Abdulcelil İlbaş Gazetemizi Ziyaret Etti

Siirt Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürü Abdulcelil İlbaş, Müdür Yardımcısı Abdullah Temiz 16-22 Mayıs tarihleri arasında kutlanan ‘Sosyal Güvenlik Haftası’ münasebetiyle gazetemizi ziyaret ederek kurumun çalışmaları hakkında bilgi verdi.

Reklam
IMG_2296
Reklam

SGK Siirt il Müdürü Abdulcelil İlbaş, yaptığı açıklama ; tek gayelerinin sosyal güvenlik bilincini oluşturmak olduğunu belirterek, 10 yıldır sosyal güvenlik konusunda iyileştirmeler yapıldığını belirterek, kanunlarda ufak aksaklıkların da yaşandığını da söyledi.
Eskiden insanların sigorta yaptırmak istemediğini, ancak artık yarım gün çalışanların bile sigortalı olmak istediğini belirten İlbaş, “Benim paramı bana ver devlete vermene gerek yok derken bu gün tam tersi part time çalışanlar bile bizi ayda 15 gün göster maaşımızdan kes diyorlar. Bu gerçekten büyük bir değişim. Dolayısıyla otokontrol yani halk bu şekilde kendi hakkını aradığı zaman bunun denetimi de bunun uygulaması da daha kolay oluyor. Tek başına bir kurumun sosyal güvenlikle alakalı özelikle kayıt dışıyla alakalı mücadele etmesi çok zor.”dedi
26 Nisan tarihi itibariyle 25 yaşını doldurmuş olanların genel sağlık sigortası borçları silineceğini belirten İlbaş, “Yani o tarihte ama 25 yaşını doldurmuş olanlar eğer o tarihte 23 yaşında, 22 yaşında, 24 yaşında ise o yaşa kadar. Bununla ilgili merkezimiz şu anda bir hazırlık yapıyor. Program yapıyor yani bir başvuruya, her hangi bir izdihama da gerek yok. Borcu olan genel sağlık sigortalılarımız otomatikman GSS borçları silinecek. Genel Sağlık Sigortası borçları olanlar ve bağımsız çalışan esnaf dediğimiz 4B'liler bunlarında 30 Hazirana kadar Bakanlar Kurulu kararıyla borcu olmalarına rağmen devlet hastanelerine ve devletin üniversite hastanelerine gitme imkanı var. Yani borçlu olmalarına rağmen sağlıktan faydalanabiliyorlar.”ifadelerini kullandı.
İlbaş, “Esnaf, memur kim olursa olsun emeklilik sonrası iş hayatına devam edenlerin maaşından kesinti yapılmayacak. Bu da emeklilerimiz için büyük bir katkı. Sosyal güvenlik şemsiyesi altına girmeyen insanlar kendini hiçbir şekilde güvende hissedemez.”  şeklinde konuştu.

Reklam

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?

  • Hisse Fiyat Fark
  • IHLASR 0,26 %13.04
  • DGGYO 34,54 %10
  • ATEKS 107,80 %10
  • KNFRT 15,29 %10
  • KERVN 6,82 %10
  • Hisse Fiyat Fark
  • TERA 195,80 %-9.98
  • RUBNS 24,80 %-9.95
  • IHAAS 85,50 %-9.95
  • SANFM 9,61 %-9.93
  • KAPLM 597,50 %-9.88
  • Hisse Hacim
  • ASTOR 22.019.400.001,50
  • THYAO 19.806.077.204,50
  • AKBNK 13.547.503.398,95
  • ASELS 11.507.987.468,00
  • ISCTR 9.278.978.105,24
Reklam
Reklam