


Siirt’in birinci derece deprem bölgesinde olduğunu hatırlatan vatandaşlar konuyla ilgili gazetemiz ihbar hattına şikâyetlerini bildirdiler. İlimizde birçok binanın depreme dayanıklı olmadığını iddia eden vatandaşlar, “Yapı denetim gelmeden önce birçok bina yapılmıştı ve bu binalar yapı denetime uygun şekilde yapılmadığını düşünüyoruz, bu konuda yetkilileri Siirt’te deprem testi yapılması için elini taşın altına koymasını bekliyoruz” dediler.
Olası bir depremden Siirt’te birçok binanın zarar göreceğini belirten vatandaşlar, “İnsanları deprem öldürmez, bina öldürür. Bundan dolayı bizler oturduğumuz binaların ne kadar sağlam olduğunu merak ediyoruz. Batı illerinde bu konuda apartman yönetimi uyarılıyor ve depreme dayanıklı değilse yıkılıyor veya sağlamlaştırılıyor. Bununda ilimizde yapılmasını talep ediyoruz” dediler.

