


Siirt ilk öğretmen okulunun ilk mezunlarından birisi olan Baran, uzun yıllar okullara öğretmenlik yaptı. Turizm il müdürlüğünün kurucu müdürlüğünü yaptı. Daha sonra bu müdürlüğün kültür müdürlüğü ile birleştirilince bu müdürlüğü de yürüttü.Siirtten başka Batman, Bitlis ve Muşta da başarıyla görev yapan Baran, son olarak Kültür ve Turizm Bakanlığında
Eğitim ve Araştırma Genel Müdürlüğü Turizm Eğitimi Daire Başkanlığı görevini yürütüyordu.
Baran için bakanlıkta üst düzey yöneticilerin ve mesai arkadaşlarının katıldığı bir veda yemeği verildi.
Baran özellikle Siirt turizminin gelişmesi ve kültürünün yaşatılması konusunda yaptığı çalışmalarla biliniyor.

